Η Χαν Κανγκ είναι η φετινή νικήτρια του Νόμπελ Λογοτεχνίας, κατακτώντας τη διάκριση που αναγνωρίζει το σπάνιο ταλέντο της και την ικανότητά της να αναδεικνύει βαθιά θέματα μέσω της απλής γραφής της. Όταν πληροφορήθηκε για τη νίκη της, εκδήλωσε έκπληξη και ανακοίνωσε την πρόθεσή της να γιορτάσει ήσυχα πίνοντας τσάι με τον γιο της. Αυτή η αντίδραση αντικατοπτρίζει τη σεμνότητα και τη βαθιάς ευαισθησίας της. Ο πατέρας της, επίσης συγγραφέας, τόνισε ότι η κόρη του δεν μπορούσε να γιορτάσει εν μέσω των πολέμων που πλήττουν τον κόσμο.
Η αντίκτυπος της βράβευσής της ήταν άμεσος στη Νότια Κορέα, με τις πωλήσεις των βιβλίων της να εκτοξεύονται. Η μεγαλύτερη αλυσίδα βιβλιοπωλείων της χώρας ανέφερε πως οι ιστοσελίδες τους υπερφόρτωσαν από την αθρόα αγορά και ότι οι αποθήκες σχεδόν εκμηδενίστηκαν. Ένας νεαρός αναγνώστης δήλωσε ότι είναι η πρώτη φορά που ένας μη αγγλόφωνος συγγραφέας από τη Νότια Κορέα λαμβάνει μια τέτοια διάκριση, δείχνοντας τον ενθουσιασμό του.
Το έργο της Χαν Κανγκ είναι γεμάτο από ειλικρίνεια και ένταση, με χαρακτηριστικό το μυθιστόρημά της «Χορτοφάγος», το οποίο κέρδισε και το Διεθνές Βραβείο Μπούκερ το 2016. Αποτελεί μια βαθιά μελέτη της γυναικείας ταυτότητας και της ψυχικής αυτοδιάθεσης, θίγοντας τη σεξουαλική καταπίεση και την κοινωνική πρόοδο στη χώρα της. Η ικανότητά της να αποτυπώνει συναισθηματικά εργαλεία προέρχεται συχνά από τις σιωπές και τις παραλείψεις της γραφής της.
Η Χαν Κανγκ δεν διστάζει να προσεγγίζει τα δημοφιλή και σκοτεινά κεφάλαια της Νοτιοκορεατικής ιστορίας. Στο βιβλίο «Οι Ανθρώπινες Πράξεις», αναφέρεται στη σφαγή στην πόλη Γκουάνγκτζου το 1980, ενώ στο «Δεν Χωρίζουμε» θίγει τις εκκαθαρίσεις στο νησί Τζέτζου. Τα έργα της αναδεικνύουν τις πληγές του παρελθόντος και βοηθούν στη διατήρηση της μνήμης.
Η προσωπική της ιστορία ξεκινά από τα παιδικά της χρόνια σε ένα περιβάλλον γεμάτο από βιβλία, τα οποία της προσέφεραν άνεση και σταθερότητα. Οι Κορεάτες συγγραφείς, η ρωσική λογοτεχνία και η επιρροή των Μπόρχες και Σέμπαλντ διαμόρφωσαν την καλλιτεχνική της προοπτική. Παρά τις προκλήσεις, η Χαν Κανγκ δεν εγκατέλειψε τη λογοτεχνία, εστιάζοντας σε νέες πηγές έμπνευσης όπως η αστροφυσική και οι ντοκιμαντέρ.
Στο τελευταίο της έργο, «Μάθημα Ελληνικών», φαίνεται η διαδικασία και η αναζήτησή της ως συγγραφέα. Ο χαρακτήρας ενός δασκάλου που χάνει την όρασή του και μιας μαθήτριας που χάνει τη φωνή της αντικατοπτρίζει τη μάχη για την επιβίωση και τη διατήρηση της ανθρωπιάς. Μέσα από τη σιωπή και το σκοτάδι, οι χαρακτήρες βρίσκουν την αλήθεια σχετικά με την ανθρώπινη εμπειρία. Η Χαν διευκρινίζει πως η εργασία της αυτή προήλθε από τον προσωπικό της προβληματισμό γύρω από τη γλώσσα και τα συναισθήματα που τη συνόδευαν.
Επιπλέον, η Ερση Σωτηροπούλου, η οποία βρέθηκε στην κορυφή των προγνωστικών για το Νόμπελ Λογοτεχνίας 2024, δήλωσε την έκπληξή της με τη βράβευση της Χαν Κανγκ, αναγνωρίζοντας τη σημασία της επιλογής της Σουηδικής Ακαδημίας. Η επιλογή αυτή επαινεί όχι μόνο την προσωπική της πορεία, αλλά και την τέχνη της αφήγησης που φέρνει κοντά τους αναγνώστες σε ένα κόσμο γεμάτο πόνο και ελπίδα.
Πηγή: ethnos.gr