Νέες Ανακαλύψεις Στην Χημεία Με Βραβευμένους Επιστήμονες Στον Σχεδιασμό Και Πρόβλεψη Πρωτεϊνών

Νόμπελ Χημείας (X)

Το φετινό Νόμπελ Χημείας απονεμήθηκε στον Ντέιβιντ Μπέικερ «για τον υπολογιστικό σχεδιασμό πρωτεϊνών» και το άλλο μισό από κοινού στους Ντέμης Χασάμπη και Τζον Τζάμπερ «για την πρόβλεψη της δομής των πρωτεϊνών». Σύμφωνα με την Ακαδημία Επιστημών, οι φετινοί νικητές αποκάλυψαν τα μυστικά των πρωτεϊνών μέσω της πληροφορικής και της τεχνητής νοημοσύνης.

Οι βραβευμένοι με Νόμπελ Χημείας, Χασάμπης και Τζάμπερ, κατάφεραν να αξιοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη για να ανακαλύψουν τη δομή σχεδόν όλων των γνωστών πρωτεϊνών, γεγονός που ανοίγει το δρόμο για κατανόηση των χημικών εργαλείων της ζωής. Από την πλευρά του, ο Ντέιβιντ Μπέικερ εστίασε στη δημιουργία νέων πρωτεϊνών, επιδεικνύοντας την ικανότητά του να κυριαρχεί στα δομικά στοιχεία της ζωής.

«Οι χημικοί ονειρεύονται εδώ και καιρό να κατανοήσουν πλήρως και να κατακτήσουν τις πρωτεΐνες. Το όνειρο αυτό είναι τώρα εφικτό. Οι δυνατότητες των ανακαλύψεών τους είναι τεράστιες», όπως τονίζεται από την Ακαδημία.

Πηγή: ethnos.gr