Η ολοκλήρωση της παραχώρησης του Διεθνούς Αεροδρομίου της Καλαμάτας ανοίγει τον δρόμο για την ιδιωτικοποίηση και των υπολοίπων 22 κρατικών αεροδρομίων που διαχειρίζεται η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπερταμείου, η διαδικασία για την παραχώρηση του αερολιμένα προχωρά με τη μία και μοναδική προσφορά που κατατέθηκε από το επενδυτικό σχήμα ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ FRAPORT AG – DELTA AIRPORT INVESTMENTS A.E. – ΠΗΛΕΑΣ Α.Ε. Στην προσφορά περιλαμβάνεται το δικαίωμα διοίκησης, διαχείρισης και εκμετάλλευσης του αεροδρομίου.
Η αξιολόγηση της προσφοράς αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα, με τον στόχο να ανακηρυχθεί ο Προτιμητέος Επενδυτής μέχρι το τέλος του 2024. Σημαντικός στόχος του Υπερταμείου είναι η υλοποίηση επενδύσεων για την αναβάθμιση των υποδομών του αεροδρομίου, γεγονός που θα ενισχύσει το τουριστικό ρεύμα στη Μεσσηνία και τη νότια Πελοπόννησο.
Το Αεροδρόμιο της Καλαμάτας είναι ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα, με αύξηση 250% στην επιβατική κίνηση από το 2010. Το 2022, ο αριθμός των επιβατών ξεπέρασε τους 351.000, ενώ οι υπολογισμοί δείχνουν ότι μέχρι το 2030 μπορεί να φτάσει τους 500.000 επιβάτες.
Στις αρχές του 2025 θα αρχίσει και η διαδικασία παραχώρησης των υπόλοιπων 22 μικρών αεροδρομίων. Το Υπερταμείο σχεδιάζει την παραχώρησή τους σε ένα ενιαίο cluster, ώστε να διασφαλιστεί η δραστηριότητα και ανάπτυξή τους. Οι σύμβουλοι εξετάζουν τη υπάρχουσα κατάσταση των αεροδρομίων, προκειμένου να καταρτιστεί ένα επιχειρησιακό σχέδιο και να διαμορφωθεί ένα ελκυστικό χρηματοδοτικό μοντέλο, πιθανώς μέσω Σύμπραξης Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
Η επιβατική κίνηση στους 22 αερολιμένες το πρώτο εξάμηνο του 2024 αυξήθηκε κατά 6,34%, με 4.032.909 επιβάτες, και η πρόβλεψη είναι ότι η αύξηση αυτή θα ήταν μεγαλύτερη αν οι υποδομές είχαν αναβαθμιστεί. Πηγή: ethnos.gr