Ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, δίνει εντολή για τη διακοπή της σχεδιαζόμενης επέκτασης του τραμ στο Ελληνικό και την αντικατάστασή της από ένα δίκτυο μετρό, με προγραμματισμό ενός σταθμού στον Μητροπολιτικό Πόλο του Ελληνικού. Αυτή η απόφαση προκάλεσε σφοδρές αντιδράσεις από τους εργαζόμενους στο τραμ, οι οποίοι το θεωρούν ως «φτωχό συγγενή» των μέσων σταθερής τροχιάς. Το υπουργείο εξετάζει την κατασκευή σταθμού εντός της επένδυσης της Lamda, μετακυλώντας το κόστος στους πολίτες, παρότι το τραμ είναι πιο οικονομικό και έχει ταχύτερη ολοκλήρωση.
Η αντίδραση του Σωματείου Ηλεκτροδηγών Τραμ Αττικής (ΣΗΤΑ) στη δήλωση του υπουργείου είναι χαρακτηριστική, καθώς δηλώνουν απαράδεκτη την εντολή να μην προχωρήσει η επέκταση του τραμ, και αναρωτώνται ποιος δίνει την εξουσία στον υφυπουργό να ανασταλεί η σύνδεση σημαντικών σημείων της πόλης. Δηλώνουν ότι θα αντισταθούν σε οποιαδήποτε απόφαση που θα οδηγήσει στην υποβάθμιση της γραμμής του τραμ.
Σύμφωνα με έγγραφο της Ελληνικό Μετρό, ο υφυπουργός ζήτησε τη διακοπή της κατασκευής γραμμής τραμ και την εκπόνηση μελέτης για σταθμό μετρό στο νέο “πολιτεία” που δημιουργείται στην Αθηναϊκή Ριβιέρα. Το έγγραφο αναφέρει ότι το κόστος κατασκευής του τραμ θα αναλαμβανόταν από τον επενδυτή, κάτι που τώρα φαίνεται να αγνοείται.
Το ρυθμιστικό σχέδιο Αθήνας και το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (ΣΟΑ) προέβλεπαν την επέκταση του τραμ, κάτι που είναι πλέον αμφίβολο. Ο συνολικός σχεδιασμός κυκλοφορίας του ΣΟΑ προβλέπει τη δημιουργία κοινοχρήστων χώρων με πεζόδρομους και ποδηλατόδρομους, για να διασφαλίσουν την απρόσκοπτη κίνηση προς το Μητροπολιτικό Πάρκο.
Επιπλέον, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ο σχεδιασμός αυτός είναι βασισμένος στην ύπαρξη της επέκτασης του τραμ, κάτι που τον καθιστά κρίσιμο για τη μελλοντική κυκλοφοριακή υποδομή της περιοχής. Οι εκπρόσωποι του ΣΗΤΑ δηλώνουν ότι δεν θα επιτρέψουν την απαξίωση του τραμ και θα προστατεύσουν την εργασία και τις υπηρεσίες που προσφέρουν οι ίδιοι.
Πηγή: ethnos.gr